چاشنی کباب لاری آلس پایس

چاشنی کباب لاری

 کباب لاری از جمله از غذاهای معروف استان لرستان است که در مراسمات مختلفی مانند عروسی ­ها، جشن ­های خانوادگی و مهمانی­ها برای پذیرایی افراد از آن استفاده می شود. نکته جالب در مورد این کباب خوش طعم، ظاهر سفید رنگ آن است که به دلیل استفاده از ماست محلی در چاشنی آن ایجاد می­شود. اگر شما هم تاکنون طبخ این غذا در منزل را امتحان کرده باشید، احتمالا می­دانید که اصلی­ ترین نقش در ظاهر و طعم  کباب لاری مربوط به چاشنی آن می­شود. مخلوطی که طیف وسیعی از گیاهان معطر شمالی و هم­چنین ماست محلی در آن به کار رفته و باعث ایجاد طعمی منحصربفرد در آن شده است. در این مقاله قصد داریم تا به شما محصولی را معرفی کنیم که بدون کوچک­ترین زحمت، لذت چشیدن طعم کباب لاری آلس پایس را به شما و دوستان­تان ارائه می­دهد. لطفا همراه ما باشید.

روش تهیه کباب لاری به چه صورت است؟

برای تهیه این کباب ابتدا گوشت فیله یا راسته گوساله را تکه تکه کرده و با پیاز، ماست چکیده محلی، نمک و فلفل سیاه به خوبی مخلوط می­کنند. یک یا دو روز زمان نیاز است تا ماست به تمام بافت گوشت وارد شده و اصطلاحا کباب ما آب بیاندازد. بعد از آن خواهیم دید که تکه های گوشت درون دست به­راحتی از هم باز می­شوند و بافت نرم و پفکی­ شکلی در آن­ها شکل گرفته است. هم­اکنون می­توان گوشت را به سیخ کشیده و استفاده نمود. باید اضافه کنیم که علاوه بر این روش می­توان گوشت را داخل ماهی­تابه هم (به جای منقل آتش) سرخ کرد.

نحوه طعم دار کردن کباب لاری

اصلی­ترین موادی که برای طعم­دار شدن این کباب در شهرهای شمالی کشور استفاده می­شود عبارتند از: پیاز، روغن زیتون، ماست پرچرب، پودر پاپریکا، لیمو ترش، تخم گشنیز، نمک و فلفل. در روش سنتی برای تهیه چاشنی کباب لاری نباید پیاز­ها را به شکل ریز خرد و یا رنده کرد زیرا این کار باعث سخت شدن جدا­سازی آن­ها از گوشت شده و در هنگام پخت نیز پیاز­های باقیمانده به سرعت سوخته و طعم جوجه کباب را نامطلوب می­کنند. از این رو خرد کردن خلالی یا حلقه ای پیازها به صورت درشت، باید در تهیه چاشنی کباب مد نظر باشد.

بهترین روش برای طعم دار کردن کباب لاری

همان­طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، چاشنی محلی یا صطلاحا ادویه کباب لاری حاوی ترکیباتی از قبیل گیاهان معطر شمال کشور و ماست چکیده است که تهیه و استفاده از آن­ها برای افرادی که در سایر استان­های کشور سکونت دارد، شاید کمی سخت باشد. علاوه بر این یک الی دو روز مدت زمان طعم­دار شدن گوشت کباب با استفاده از چاشنی سنتی است که باعث می­شود این به­کارگیری این روش با دردسر­هایی نیز همراه باشد. پیشنهاد ما برای تجربه طعم این غذای پرطرفدار و سالم، استفاده از چاشنی کباب لاری آلس پایس است که به مصرف­کنندگان و علاقه­مندان غذاهای شمالی این امکان را می­دهد تا در کمتر از پنج دقیقه، تکه­های گوشت را با طعم لذیذ این کباب آغشته کرده و به سیخ بکشند. به همین جهت اگر هوس گردش در طبیعت بکر استان لرستان را کرده­اید و در حال حاضر زمان و شرایط سفر به این استان برای شما وجود ندارد، چاشنی کباب لاری آلس پایس تنها در چند دقیقه می­تواند حس حضور در جنگل های سرسبز لار را به شما و دوستان­تان هدیه نماید.

نحوه استفاده از چاشنی کباب لاری

به طور کلی کمک گرفتن از چاشنی و مرینیت­ های غذا کار سختی نیست و نیاز به مواد دیگری هم ندارد. همان­طور که در این مقاله هم به آن اشاره شد، این محصولات برای مزه­دار کردن مواد خوراکی در کوتاه­ترین زمان ممکن به بازار عرضه شده­اند و دارای مزیت­های فراوانی نسبت چاشنی­های سنتی هستند. برای اضافه کردن چاشنی کباب لاری آلس پایس تنها نیاز است تا بر اساس تعداد نفرات و گوشتی که قصد کباب کردن آن را داریم، یکی از چاشنی های کباب لاری را که بر اساس وزن­شان تقسیم بندی شده­اند انتخاب و حدود به پنج دقیقه در یک ظرف با گوشت چرخ کرده مخلوط کنیم. لازم است مجددا تاکید کنیم با خرید این محصول، شما دیگر نیازی به تهیه هیچ افزودنی نخواهید داشت و تمامی مواد مورد نیاز برای پخت یک کباب لاری درجه یک از قبیل عصاره پیاز، نمک، ادویه­ های محلی، روغن، عصاره ماست و روغن­ های معطر خوراکی در ترکیب آن پیش­بینی شده است.

مزایای استفاده از چاشنی کباب لاری آلس پایس

  • کاهش زمان آماده سازی طبخ جوجه کباب (کمتر از ۳ دقیقه)
  • افزایش تردی و انعطاف ­پذیری گوشت غذا
  • صرفه اقتصادی بالا (به ویژه در میهمانی­ ها)
  • تنوع طعم و عطر بر اساس سلیقه افراد
  • دارای پروانه بهداشت و سیب سلامت
  • دوز مصرف پایین

وزن چاشنی های مخصوص کباب لاری آلس پایس

بهترین برند ارائه دهنده چاشنی کباب لاری آلس پایس

بی­ اغراق می­توان گفت نحوه طعم ­دار کردن گوشت راز اصلی خوشمزگی کباب لاری است. پروسه­ای که تا حدود زیادی نیاز به شناخت کامل ترکیبات و تنظیم حجم طعم­دهنده­ه ای آن دارد. با بررسی کوتاهی در این زمینه و شنیدن نظر مشتریان می­توان چاشنی ­های کباب آلس پایس را پیشنهاد داد که به دلیل خلق طعم و رایحه ­ای بی نظیر در حال حاضر از پرفروش­ترین چاشنی­های موجود در بازار مواد غذایی به شمار می­روند.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت چاشنی کباب لاری آلس پایس و سایر اطلاعات مربوط به این مرینیت می­توانید به این قسمت مراجعه نمایید.
باید اشاره کنیم که یکی از ویژگی های بارز طعم دهنده ­های طبیعی آلس پایس ترد و آب­دار ماندن گوشت کباب در حین پخت و نگه­داری آن در یخچال است که باعث رضایت­خاطر مصرف­کنندگان می شود.

در تولید چاشنی­ های آلس پایس از هیچ اسانسی استفاده نشده و این شرکت در حال حاضر به عنوان تنها دارنده سیب سلامت وزارت بهداشت اقدام به تولید و عرضه چاشنی و طعم­دهنده های فوری به بازار می­کند.

موارد استفاده از چاشنی کباب لاری

کاربرد چاشنی کباب لاری آلس پایس صرفا به طبخ این غذا در مجالس و دورهمی ­های دوستانه محدود نشده و مصرف­ کنندگان می­توانند برای طعم­دار کردن غذاهای مختلفی از این محصول استفاده نمایند. در ادامه به چند مورد از این غذا و میان وعده­ها اشاره می­کنیم:

  • باقالی پلو
  • کوکو و کتلت
  • خوراک مرغ
  • اشترودل