چاشنی کباب کردی آلس پایس

چاشنی کباب کردی

استفاده از غذاهای محلی در جغرافیای هر استان، نشان­گر فرهنگ و علایق مردم آن خطه است و با نگاهی به آن­ها می­توان به گزینه ­های متنوعی برای استفاده در میهمانی­ها و مجالس رسید. غذاهایی که شاید نام خیلی از آن­ها هنوز به گوش ما نخورده و یا خیلی ساده از کنار­شان گذشته باشیم. دنده کباب یا کباب کردی یکی از این غذاها محسوب می­شود که به عنوان غذای محلی استان کرمانشاه از ترکیب گوشت دنده گوسفندی و گوشت چرخ ­کرده تهیه می­شود. این غذا به دلیل شباهت زیادی که به شیشلیک دارد، گاهی اوقات با این غذا اشتباه گرفته می­شود، در حالی­ که نحوه طبخ و مزه­دار کردن آن­ها کاملا متفاوت است. در ادامه قصد معرفی محصولی را به شما داریم که در مدت زمان بسیار کوتاهی امکان تجربه طعم دلنشین کباب کردی را به شما و همراهان­تان هدیه می­دهد. لطفا همراه ما باشید.

نحوه تهیه کباب کردی یا دنده کباب در منزل

در میان غذاهای کردی، عموما شاهد ترکیب طعم­های مختلفی هستیم که نقطه تمایز آنها با سایر غذا­های محلی به شمار می رود. موضوعی که در تهیه کباب کردی نیز به چشم خورده و باعث ایجاد طعمی جدید در آن می شود. برای طبخ این غذای محلی ابتدا گوشت دنده (گوسفندی) در مخلوطی از روغن زیتون، نعنای تازه، سیر، زعفران، پیاز و فلفل خوابانده شده و بعد از طعم دار شدن در میان گوشت چرخ کرده به سیخ کشیده می شود. استراحت کردن گوشت دنده در چاشنی سنتی چیزی نزدیک به 12 ساعت طول می کشد و در این مدت میتوان با ورز دادن و پشت و رو کردن آن، به طعم دار شدن آن کمک کرد.

تفاوت میان شیشلیک و کباب کردی در چیست؟

تعداد زیادی از غذاها هستند که بعد از قرار گرفتن در برابر حرارت نمی توان آنها را به سادگی از یکدیگر تشخیص داد. غذاهایی مانند دنده کباب (کباب کردی) و شیشلیک که به دلیل استفاده از دنده گوسفندی و راسته بره شباهت زیادی به یکدیگر دارند. اگر بخواهیم در مورد تفاوت های این دو کباب صحبت کنیم، پیش از هر چیز می توان به خواستگاه جغرافیائی آنها اشاره کرد. همانطور که اشاره شد، دنده کباب غذای محلی استان کرمانشاه است، اما خواستگاه اصلی شیشلیک به ییلاقات شاندیز مشهد برمی گردد. البته این بزرگترین تفاوت میان این دو کباب نیست و تفاوت اصلی به طعم و مزه آنها مربوط می شود. برای مثال دنده کباب از ترکیب یک ردیف دنده گوسفندی مَرینِیت شده تهیه و شیشلیک از تکه های راسته بره گوسفندی که در کنار هم به سیخ کشیده می شوند.

نحوه طعم دار کردن کباب کردی یا دنده کباب

برای مزه ­دار شدن کباب کردی، موادی مانند سیر، پیاز رنده شده، ماست چکیده، برگ بو، نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون در یک ظرف ریخته شده و مخلوط می­شوند تا ترکیب یک­دستی بدست بیآید. سپس گوشت دنده داخل چاشنی قرار داده شده و با دست کمی آن را زیر و رو می­کنیم تا همه دنده­ها با مواد چاشنی آغشته شوند. در نهایت نیز برگه سلفونی بر روی مخلوط می­کشیم و آن را نزدیک به 12 ساعت در یخچال نگهداری می­کنیم تا بافت گوشت نرم شود. این ترکیب به عنوان قدیمی­ترین چاشنی کباب کردی شناخته می­شود که شاید نکته منفی آن زمان بالای طعم­ دارشدن کباب باشد. در کنار این موارد بعد از خارج از کردن از مرینیت در این روش باید تکه­های سیر و پیاز را از میان گوشت دنده­ها جدا کنیم. چرا که این مواد روی آتش منقل سوخته و می­توانند باعث تغییر ظاهر و طعم کباب شوند.

از همه این موارد هم که بگذریم این روزها خیلی زیاد نیستند کسانی که حوصله ترکیب موادی مانند پودر فلفل و پیاز رنده شده و سیر و باقی مواد چاشنی را با یک­دیگر داشته باشند و اغلب به دنبال روشی ساده­تر هستند. این راه حل چیزی نیست جز خرید چاشنی کباب کردی آلس پایس که به ویژه در مورد غذاهای محلی که طعم­دار کردن آن­ها نیاز به تجربه بالایی دارد،  بسیار مقرون به صرفه است. این چاشنی دارای برچسب سیب سلامت بر روی بسته­ بندی فانتزی آن به چشم است که نشان دهنده سلامت این محصول می­باشد.

تجربه طعم لذیذ کباب کردی با چاشنی مخصوص آلس پایس

مرینیت یا چاشنی­های فوری آلس پایس برای کاهش زمان آماده سازی غذا و بهبود طعم و کیفیت مواد غذایی به کار رفته و مصرف کنندگان با استفاده از آن­ها قادر هستند تا غذاهای خود را در کم­تر از پنج دقیقه طعم­دار کرده و بر روی اجاق گاز یا آتش قرار دهند. از جمله طعم­های جدید این خانواده می­توان به چاشنی کباب کردی آلس پایس اشاره کرد که شاید برای برخی از علاقه­مندان به کباب و غذاهای ایرانی نام تازه­ای به­نظر برسد. این غذا در استان کرمانشاه در اغلب میهمانی و گردهمایی­ها برای پذیرایی استفاده شده و از آن به عنوان یکی از غذاهای محلی و محبوب این استان یاد می­شود. ادویه­ های محلی کرمانشاه در کنار عصاره سیر، باعث تردی و دلچسبی هر چه بیشتر این مرینیت شده­اند که برای تنوع طعم، اندکی از عصاره فلفل سیاه نیز در آن به چشم می­خورد.

استفاده از این محصول باعث شده تا حتی کسانی که اطلاعی از دستور پخت غذاهای کردی ندارند هم بتوانند در منزل یا سفرهای تفریحی این غذای لذیذ را به میهمانان خود ارائه کنند. باید تاکید کنیم که مدت زمان آماده سازی کباب با استفاده از چاشنی مخصوص آلس پایس پنج الی ده دقیقه است که در کنار آن نیازی به استفاده از هیچ چاشنی یا ادویه دیگری نخواهد بود

ترکیبات استفاده شده در چاشنی کباب کردی

این چاشنی حاوی عصاره روغن و مواد خوراکی مختلفی است که اضافه کردن آن­ها به گوشت دنده گوسفندی، باعث ارائه رایحه و طعمی ایده­آل به این غذا شده است. از عصاره طبیعی پیاز، سیر، نمک، ادویه­های معطر کرمانشاه، روغن های معطر گیاهی و ترد کننده­های طبیعی گوشت می­توان به عنوان اصلی­ترین محتویات چاشنی مخصوص کباب کردی آلس پایس نام برد. نکته قابل توجه در مورد این چاشنی استفاده از مواد کاملا طبیعی در تهیه آن است که مصرف­کنندگان برای اطمینان از این موضوع می­توانند در زمان خرید، تاییدیه وزارت بهداشت را بر روی بسته­ بندی آن­­ها مشاهده کنند. 

مزایای استفاده از چاشنی کباب کردی

  • کاهش زمان آماده سازی طبخ جوجه کباب (کمتر از ۳ دقیقه)
  • افزایش تردی و انعطاف ­پذیری گوشت غذا
  • صرفه اقتصادی بالا (به ویژه در میهمانی­ ها)
  • تنوع طعم و عطر بر اساس سلیقه افراد
  • دارای پروانه بهداشت و سیب سلامت
  • دوز مصرف پایین

وزن چاشنی های مخصوص کباب کردی

وزن میزان مرغ
چاشنی‌ ۵۰ گرمی برای ۲ کیلوگرم گوشت قابل استفاده است
چاشنی ۲۵۰ گرمی برای ۸ کیلوگرم گوشت قابل استفاده است
چاشنی ۱ کیلویی برای ۳۲ کیلوگرم گوشت قابل استفاده است
چاشنی ۱۰ کیلویی برای ۳۲۰ کیلوگرم گوشت قابل استفاده است
چاشنی ۲۰ کیلویی برای ۶۴۰ کیلوگرم گوشت قابل استفاده است

بهترین برند ارائه دهنده چاشنی کباب کردی

بی ­اغراق می­توان گفت نحوه طعم­دار کردن گوشت راز اصلی خوشمزگی کباب و جوجه کباب است. پروسه­ ای که تا حدود زیادی نیاز به شناخت کامل ترکیبات و تنظیم حجم طعم ­دهنده­های آن دارد. با بررسی کوتاهی در این زمینه و شنیدن نظر مشتریان می­توان چاشنی­ های کباب آلس پایس را پیشنهاد داد که به دلیل خلق طعم و رایحه ­ای بی نظیر در حال حاضر از پرفروش­ترین چاشنی­های موجود در بازار مواد غذایی به شمار می­روند.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت چاشنی کباب کردی آلس پایس و سایر اطلاعات مربوط به این مرینیت می­توانید به این قسمت مراجعه نمایید.
باید اشاره کنیم که یکی از ویژگی های بارز طعم دهنده­های طبیعی آلس پایس ترد و آب­دار ماندن گوشت کباب در حین پخت و نگه­داری آن در یخچال است که باعث رضایت­خاطر مصرف­کنندگان می شود.

در تولید چاشنی­ های آلس پایس از هیچ اسانسی استفاده نشده و این شرکت در حال حاضر به عنوان تنها دارنده سیب سلامت وزارت بهداشت اقدام به تولید و عرضه چاشنی و طعم ­دهنده های فوری به بازار می­کند.

موارد استفاده از چاشنی کباب کردی

کاربرد چاشنی کباب کردی آلس پایس صرفا به طبخ این غذا در مجالس و دورهمی ­های دوستانه محدود نشده و مصرف­کنندگان می­توانند برای طعم ­دار کردن غذاهای مختلفی از این محصول استفاده نمایند. در ادامه به چند مورد از این غذا و میان وعده­ها اشاره می­کنیم:

  • باقالی پلو
  • کوکو و کتلت
  • چلو گوشت
  • اشترودل