چاشنی ماهی گیلکی آلس پایس

به سبک جنوبی ها و شمالی ها آشپزی کنید

مشکلی که اکثر مردم برای رفع بوی زهم و ایجاد طعم و مزه ای مطبوع  حین طبخ ماهی دارند را به راحتی و ظرف مدت زمان کمی می توان مرتفع کرد . می پرسید چگونه ؟ با ما همراه باشید تا شمارا برای حل این مشکل راهنمایی کنیم . چرا که ماهی با ارزش غذایی بسیار بالا و خواص متعدد برای بدن انسان بسیار مفید است . با اینکه در بین غذاهای دریایی خوردن ماهی از محبوبیت بیشتری برخوردار است اما بسیاری از مردم به خاطر بوی ماهی و زهم آن رغبتی ندارند که این غذای پرخاصیت را طبخ و میل نمایند . آنچه حائز اهمیت است این است که برخی ویتامین ها مانند امگا 3 در بدن انسان به طور طبیعی تولید نمی شود و باید با رژیم غذایی مناسب تامین گردد .به همین جهت مرینیت کردن گوشت ماهی برای ایجاد عطر و طعمی بهتر متناسب با ذائقه اکثریت جامعه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

روش سنتی مزه دار کردن ماهی گیلکی

به طور معمول غذاهای محلی نشان دهنده آداب و رسوم و ذائقه و بر مبنای آب و هوا و سلایق مردم آن منطقه طبخ می گردد.

در خطه شمالی کشور ماهی را به روشی مرینیت می کنند که در سراسر کشور محبوبیت خاصی یافته است. طعم دار کردن ماهی در نواحی شمالی کشور که غالبا دودی شده هم هستند به طرق مختلفی مانند پختن ، کباب کردن ، آبپز کردن ، بخار پز کردن  و سوخاری کردن تهیه می شود .

قبل از اینکه به سراغ برپا کردن آتش برویم، باید توجه داشته باشیم که مخلوط استفاده شده برای مزه­ دار کردن ماهی علاوه بر تغییر طعم، در کاهش چربی نهایی و رفع بوی بد ماهی نیز تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل، در کنار روش ­های قدیمی، بهتر است نیم نگاهی نیز به مرینیت های ماهی داشته باشید. طعم دهنده­ هایی به ظاهر ساده که با استفاده از آن­ها می­توان در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه، تکه ­های ماهی را طعم­ دار و بر روی آتش کباب کرد، با این تفاوت که بر خلاف روش  ­های سنتی، نیازی به صرف کردن زمان و انرژی زیادی نیست. آلس پایس ضمن اینکه به شما کمک می‌کند با دنیای مزه های تکراری یا حتی بی مزگی ها خداحافظی کنید عادات سالم غذایی شما را هم حفظ می‌کند و دوست دار سلامتی شماست.

چاشنی ماهی آلس پایس یک مایع تغلیظ شده است که ترکیبی سس مانند دارد . چاشنی های آلس پایس صد در صد طبیعی بوده و برپایه فرهنگ و ذائقه اصیل ایرانی تولید شده است تا شما را برای خلق طعمی دلپذیر و خوشرنگ یاری نماید  . مرینیت گوشت ماهی با چاشنی های آلس پایس در حداقل زمان ممکن ( حدود 3 دقیقه ) منجر به رفع بوی زهم ماهی هم می شود. شرکت دانش بنیان طعم و عطر ماگنولیا به مصرف کنندگان این اطمینان را می دهد که رنگ های استفاده شده در تولید تمام محصولات آلس پایس ۱۰۰% طبیعی هستند و از مواد اولیه طبیعی شامل پاپریکا، کلروفیل، کارمین، تورمریک و… استحصال شده اند.

مشکلات استفاده از چاشنی های سنتی

مرینیت ماهی به روش سنتی علاوه بر این که نیازمند زمان بسیاری است انرژی و مواد اولیه بسیاری را می طلبد و در صورت تکمیل نبودن مواد مرینیت یا عدم رعایت میزان مناسب ترکیبات موجب نرسیدن به طعم ایده آل مد نظر خود  می شود . برای ایجاد بافت تردتر ماهی میزان تجربه آشپز نیز مهم خواهد بود . این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از فلفل قرمز موجب ایجاد تاول برروی پوست دست حین مرینیت کردن گوشت ماهی می شود.

مزایای استفاده از مرینیت های فوری

در کنار استفاده از روش ­های طعم دار کردن سنتی گوشت ماهی، بهتر است از روش های دیگری مانند چاشنی های آلس پایس را هم امتحان کنید که نه تنها زمان و هزینه کمتری نیاز دارد به دلیل استفاده از مواد اولیه ارگانیک به غذایی لذیذ و سالم برای شما منتج خواهد شد . 

ترکیبات استفاده شده در چاشنی ماهی گیلکی

چاشنی ماهی گیلکی آلس پایس دارای طعم و عطر سبزیجات معطر ناحیه شمال کشور می‌باشد. محتویات این چاشنی از سبزیجات معطر شمالی، ادویه جات محلی، فلفل شمشیری، فلفل دلمه ای، سیر، پیاز، نمک و روغن تشکیل می‌شود

نحوه استفاده از چاشنی ماهی گیلکی

نحوه استفاده از چاشنی آلس پایس بسیار ساده و بی دردسر است. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از این محصول را به هر کیلوگرم گوشت ماهی اضافه کرده و با افزودن کمی روغن، به خوبی مخلوط نمایید. بعد از ۳ دقیقه آماده طبخ می‌باشد. میتوانید آن را کباب کنید و یا در ماهی تابه سرخ نمایید و از رنگ‌ها و مزه‌های گوناگون و متنوع آن لذت ببرید. فراموش نکنید با افزودن این محصول نیاز به اضافه نمودن هیچ افزودنی دیگری مخصوصا نمک نیست؛ چرا که در همه چاشنی ها نمک وجود دارد و در صورتی که دوز مصرفی را رعایت نکنید ممکن است جوجه کباب یا یا غذایتان شور و بد طعم شود.

مزایای استفاده از چاشنی ماهی گیلکی

  • عامل تردی و خوشمزگی ماهی
  • صددرصد طبیعی و فاقد مواد نگهدارنده
  • مرینیت گوشت قرمز در کوتاه‌ترین زمان (تنها در ۳ دقیقه)
  • دوز مصرف پایین
  • دارای پروانه بهداشت و سیب سلامت
  • در طعم‌های متنوع و متناسب با فرهنگ و ذائقه ایرانی
  • محصولی کامل و بدون نیاز به استفاده از ادویه و طعم‌دهنده‌های دیگر

سایر مزایا و ویژگی های چاشنی ماهی گیلکی

  • ۱۰۰% طبیعی و بدون هرگونه مواد شیمیایی و نگهدارنده: چاشنی های آلس پایس با استفاده از سبزیجات معطر، گیاهان و ادویه‌جات بومی مناطق مختلف ایران، و نیز از عصاره‌ها و روغن‌های معطر گیاهی محلی و منطقه‌ای و رنگ های کاملا طبیعی طراحی و تولید می‌شوند.
  • ایرانی بودن: ماگنولیا مفتخر است که تمامی چاشنی های خود را با مواد اولیه ایرانی و به نام مناطق بومی ایران طراحی و تولید می‌کند.
  • استفاده ی آسان: کافیست فقط مقدار لازم ازین چاشنی را به گوشت ماهی اضافه کنید و آن را کاملا به مایع چاشنی آغشته کنید.
  • زمان فرآوری بسیار کوتاه: تنها ۳ دقیقه بعد از اضافه کردن این چاشنی به گوشت ماهی، می‌توانید گوشت ماهی را کباب یا سرخ کنید.
  • محصول کامل: وقتی ازین چاشنی استفاده می‌کنید دیگر نیازی به هیچ افزودنی دیگری مثل نمک، پیاز، آبلیمو، زعفران یا هر طعم دهنده دیگر، روغن و… نیست.
  • دوز مصرف پایین: به ازای هر کیلوگرم از گوشت ماهی اضافه کردن تنها دو تا سه قاشق غذاخوری از چاشنی آلس پایس کافیست.
  • فاقد آلودگی میکروبی: فرآوری گوشت ماهی به روش سنتی و نگهداری چند ساعته آن در یخچال جهت مزه دار شدن باعث آلودگی میکروبی گوشت ماهی می‌شود. اما از آنجاییکه مدت زمان فرآوری گوشت ماهی با چاشنی آلس پایس فقط سه دقیقه است شما دیگر نگران آلوده شدن گوشت ماهی به میکروب نخواهید بود.
  • خوشمزه و متنوع: در حال حاضر این چاشنی ها در ۲ طعم مختلف تولید می شوند و به لطف کارشناسان نوآور شرکت ماگنولیا، امیدواریم در آینده شاهد تنوع طعمی بیشتری نیز باشیم.
  • از بین برنده بوی زهم ماهی: چاشنی های آلس پایس ضمن طعم دار کردن گوشت ماهی به گونه ای طراحی و فرموله شده اند که بوی زهم گوشت ماهی را نیز از بین می برند.
  • دارای پروانه بهداشت و سیب سلامت: شرکت ماگنولیا در تولید این محصولات به طور کامل از قوانین و استانداردهای سازمان غذا و دارو ایران تبعیت می‌کند. البته وجود نشان سیب سلامت بر روی یک محصول به تنهایی کافی نیست و توجه داشته باشید که حتما شماره پروانه بهداشت هم زیر نشان سیب سلامت نوشته شده باشد. چاشنی های ماهی آلس پایس تحت پروانه بهداشت با شماره ۱۳/۱۲۲۳۸ تولید می‌شوند.

این چاشنی‌ها در اوزان g 50، g 250، kg 1، kg 10و kg 20 ارائه شده و در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وزن چاشنی های مخصوص ماهی گیلکی

سایر موارد استفاده از چاشنی ماهی گیلکی

این چاشنی مختص گوشت ماهی بوده و برای تهیه انواع غذای دریایی می باشد. اما فرمولاسیون و طراحی این محصول به گونه‌ای است که شما می‌توانید در طبخ انواع خوراک های دیگر مانند

  • پاستا
  • سبزیجات
  • حبوبات پخته
  • کوکو
  • کتلت
  • پیتزا
  • لازانیا
  • انواع غذاهایی که با گوشت مرغ تهیه می‌شود
  • انواع خورشت

بنا به میل و سلیقه خود استفاده نمایید.