چاشنی جوجه کباب جنگلی آلس پایس

چاشنی جوجه کباب جنگلی

کمتر کسی را می­توان يافت که طعم لذیذ جوجه کباب جنگلی در سفر به استان­های شمالی کشور، او را وسوسه نکرده باشد. غذای محبوبی که به ویژه در میان اهالی گیلان و مازندران به عنوان یک وعده غذایی مفيد و خوشمزه مطرح بوده و در مناسبت ­های مختلف از آن استفاده می­شود. نکته حائز اهمیت در مورد تهیه این غذای شمالی، نحوه طعم ­دار کردن قطعات مرغ است که از طریق خواباندن آن به مدت چندین ساعت در مخلوطی از گیاهان معطر محلی انجام می­گیرد. به این­صورت جوجه کباب طعمی ترد و منحصربفرد را به همراه داشته و ترکیبی از عصاره گیاهان محلی را می­توان در آن مشاهده کرد.  

از آنجایی که تهیه و استفاده از چاشنی­های سنتی عمدتا کار پرزحمتی بوده و برای تمامی افراد امکان­پذیر نیست، در این مقاله قصد داریم تا به شما مرینیت­ هایی را معرفی کنیم که در کم­تر از پنج دقیقه امکان تهیه یک جوجه کباب جنگلی خوشمزه با همان طعم طبيعي را به شما هديه می­دهند.

لذت طبخ غذاهای شمالی در طبیعت

برپایی آتش و آشپزی در طبیعت از جمله تفریحات لذت‌بخشی است که علاقه‌مندان به سفر از تجربه آن به هیجان می‌آیند. این اتفاق به ویژه در میان خانوارهای ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و از غذاهای متنوعی در جریان آن استفاده می­شود. شاید بتوان از کباب بره، گوسفند، گوساله و جوجه کباب به عنوان نام آشناترین غذاهای مورد استفاده در این گردش­های هفتگی نام برد که در کنار چاشنی ­های مخصوص خود سرو می­شوند. چاشنی ­هایی که نقش مهمی در بهبود طعم، ظاهر و حتی مدت زمان طبخ غذا داشته و به روش­های متفاوتی می­توان آن­ها را به ­کار برد. به همین دلیل می­توان نتیجه گرفت که انتخاب چاشنی مناسب، از نقش مهمی در طعم نهایی غذا برخوردار است.

به طور مثال هندی‌ ها عموما به تکه‌های مرغ ادویه تنوری اضافه و آن‌ را در تنور کباب می‌کنند، به طوری که پس از پخت، جوجه‌کباب رنگی نزدیک به قرمز پیدا می‌کند. مردم مدیترانه مایه جوجه‌کباب را با زیتون چرخ شده و فلفل دلمه‌ای کبابی و له شده تهیه می‌کنند. ژاپنی‌ها از سس تریاکی و آمریکایی‌ها از سس مخصوص باربیکیو استفاده و پس از گذاشتن چند ساعته تکه‌های مرغ در این مایه، آن‌ها را کباب می‌کنند.

در این بین مردم شهرهای شمالی کشور نیز ترجیح زیادی در استفاده از افزودنی­های ترش در غذاهای خود دارند که با نگاهی به نحوه پخت غذاهایی مانند کباب ترش و جوجه کباب جنگلی، بهتر متوجه این موضوع می­شویم. به طور مثال، برای طعم­دار کردن کباب ترش که از غذاهای محلی استان گیلان است از رب انار ترش، رب نارنج و مغز گردو کمک گرفته می­شود که نوعی طعم ترش و ملس به تکه های گوشت اضافه کرده و مورد علاقه افراد بسیاری است. همچنین به جوجه کباب جنگلی در کنار مقدار قابل توجهی پیاز، ترکیبی از سبزیجات خشک معطر و لیمو اضافه می­شود که لذت پخت کباب در دل طبیعت را برای ما دو چندان می­کند.

مشکلات و دردسرهای استفاده از چاشنی های سنتی

چاشنی­ های استفاده شده برای تهیه غذاهایی مانند جوجه­کباب جنگلی همان­طور که گفته شد، حاوی درصد مشخصی از ادویه­­جات و گیاهان معطر محلی است. زمان­بندی اضافه کردن این مواد، تاثیر زیادی در طعم نهایی غذا داشته و در بسیاری از مواقع همان­طور که می­تواند باعث ایجاد طعمی ترد و خوشمزه در کباب شود، ممکن است عامل سفتی تکه های مرغ و تیرگی آن­ها نیز باشد. علاوه بر این موارد برای طعم­دهی بهتر جوجه کباب عموما مخلوطی رنده شده از پیاز و فلفل دلمه­ای به چاشنی اضافه می­شود که این امر هم به نوبه خود دردسرهای زیادی را با خود به همراه داشته و زمان زیادی را از فرد می­گیرد.

استفاده از چاشنی مخصوص جوجه کباب جنگلی

راه حل ساده­تر و به صرفه برای تهیه یک جوجه کباب با کیفیت و خوش طعم، استفاده از مرینیت یا چاشنی مخصوص جوجه کباب است. این چاشنی از عصاره سبزیجات معطر محلی به شیوه کاملا ارگانیک تهیه شده و شما با نگاهی به محتویات آن می­توانید سایر طعم­های آن نظیر عصاره فلفل دلمه­ای، عصاره طبیعی لیمو و رنگ طبیعی زعفران را مشاهده کنید.
چاشنی مخصوص جوجه­کباب جنگلی یک مکمل کامل برای پخت غذا در طبیعت، منزل و محیط کار محسوب می­شود که فرد با خرید و استفاده از آن دیگر نیازی به هیچ چاشنی و افزودنی دیگری نخواهد داشت.

نحوه استفاده از چاشنی جوجه کباب جنگلی

چاشنی جوجه کباب جنگلی در دو نوع سس غلیظ (مرینیت) و ادویه مانند در دسترس مصرف­کنندگان قرار گرفته و افراد در تمامی فروشگاه­های مواد غذایی و پروتئینی می­توانند این محصول شگفت انگیز را تهیه نمایند. استفاده از این چاشنی حتی برای افراد مبتدی هم کار سختی نبوده و با استفاده از آن در کم­تر از پنج دقیقه می­توان بال، گوشت ران و سینه مرغ را بعد از تمیز و قطعه قطعه کردن، مزه­دار کرد.

یکی دیگر از مزیت های چاشنی مخصوص جوجه کباب جنگلی، سلامت غذایی بالا و عدم تغییر طعم آن بعد از مخلوط شدن با قطعات مرغ است که باعث می­شود مصرف­کنندگان از کیفیت غذای خود مطمئن شوند.

 

دلایل انتخاب چاشنی جوجه کباب جنگلی

با نگاهی به فواید چاشنی و مرینیت های فوری به دلایل زیادی می رسیم که ما را برای خرید این محصولات شگفت انگیز مجاب می­کنند. همانطور که اشاره شد، جوجه کباب جنگلی از غذاهای محبوب شمال کشور است که چاشنی استفاده شده در آن متفاوت از سایر چاشنی هاست. علاوه بر این نحوه اضافه کردن محتویات این چاشنی نیازمند داشتن تجربه نسبتا بالایی می­باشد تا در زمان پخت جوجه کباب، شاهد تغییر رنگ و طعم آن نباشیم.
از این دلایل هم که بگذریم کیفیت ظاهری و مدت زمان طولانی طعم­دار شدن مرغ در چاشنی­های سنتی تفاوت زیادی با مرینیت­های فوری دارد. در روش سنتی قطعات خوردشده مرغ حدود چهار ساعت در یک ظرف پر از آبلیمو، پیاز خرد شده، زعفران، ادویه‌جات و … قرار می­گیرد و سپس با استفاده از کباب پز یا منقل می­توان آن­ها را کباب کرد. در مقابل چاشنی مخصوص جوجه کباب جنگلی، این مدت زمان را به کم­تر از پنج دقیقه کاهش داده و علاوه بر مزه­دار کردن مرغ، شکل آن را نیز با لایه ای وسوه انگیز از رنگ طبیعی زعفران پوشش می­دهد.
در نتیجه فرد بدون نگرانی از مقدار و غلظت  زعفران می­تواند جوجه کباب خود را طعم­دار کرده و با ظاهری متمایز و جذاب در مقابل دوستان خود قرار دهد.

مزایای استفاده از چاشنی جوجه کباب زعفرانی

  • کاهش زمان آماده سازی طبخ جوجه کباب (کمتر از ۳ دقیقه)
  • افزایش تردی و انعطاف ­پذیری گوشت غذا
  • صرفه اقتصادی بالا (به ویژه در میهمانی­ ها)
  • تنوع طعم و عطر بر اساس سلیقه افراد
  • دارای پروانه بهداشت و سیب سلامت
  • دوز مصرف پایین

وزن چاشنی های مخصوص جوجه کباب جنگلی

وزن میزان مرغ
چاشنی‌ ۵۰ گرمی برای ۲ کیلوگرم مرغ قابل استفاده است
چاشنی ۲۵۰ گرمی برای ۸ کیلوگرم مرغ قابل استفاده است
چاشنی ۱ کیلویی برای ۳۲ کیلوگرم مرغ قابل استفاده است
چاشنی ۱۰ کیلویی برای ۳۲۰ کیلوگرم مرغ قابل استفاده است
چاشنی ۲۰ کیلویی برای ۶۴۰ کیلوگرم مرغ قابل استفاده است

بهترین برند چاشنی جوجه کباب جنگلی

پذیرایی میهمانان با غذاهایی مانند کباب و جوجه کباب به نوعی عادت در دورهمی­های ایرانی تبدیل شده که نشان از احترام و علاقه میزبان به میهمانان خود دارد. طبیعتا هرچقدر غذا با ظاهر و طعم بهتری در مقابل حاضرین مجلس قرار گیرد، حس بهتری نیز به میزبان القاء می­شود. به همین دليل لازم است تا در بررسی و خرید چاشنی نهایت دقت را به خرج داد و محصولی را انتخاب نمود که نیاز ما را در تمامی موارد برطرف نماید.

در این زمینه می­توان از چاشنی­های جوجه کباب شرکت آلس پایس نام برد را که به دلیل خلق طعم و رایحه­ای بی نظیر در حال حاضر از پرفروش­ترین چاشنی­های موجود در بازار مواد غذایی به شمار می­روند.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایای استفاده از مرینیت های جوجه­کباب و آشنایی با دسته­بندی این محصولات می­توانید به دسته­بندی چاشنی­های آلس پایس مراجعه کنید.

سایر موارد استفاده از چاشنی جوجه کباب جنگلی

باید اشاره کنیم که کاربرد این چاشنی صرفا به پخت جوجه­کباب جنگلی در مجالس و دورهمی­ها محدود نشده و مصرف­کنندگان می­توانند برای طعم­دار کردن غذاهای مختلفی از آن استفاده کنند که در ادامه به چند مورد از این غذاها اشاره می­کنیم:

  • ناگت مرغ
  • لازانیا و ماکارونی
  • خوراک مرغ
  • ماهی سوخاری
  • اشترودل