اسانس بهارنارنج

بهار نارنج

به شکوفه های بهاری درخت نارنج گل بهار نارنج می گویند که طبیعتی گرم و خشک دارد.
به لحاظ شیمیایی دارای ترکیبات زیر است :
ویتامین ب1 ، ویتامین آ
و در پوست آن :
مواد هسپریدین ، ایزو هسپریدین، اورانتیامارین وجود دارد.

عرق و دمنوش بهار نارنج

عرق بهار نارنج

عرق بهار نارنج یکی از محصولات دارویی است که از شکوفه‌های درخت نارنج به دست می‌آید. این عرق به دلیل دارا بودن خواص آرامبخش و ضداضطراب در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج دارای خواص ضد التهابی، ضد اضطراب، ضد استرس، آرامبخش و ضد عفونی کننده است. همچنین مصرف دمنوش بهار نارنج به عنوان یک نوشیدنی آرامبخش و دلپذیر نیز معمول است.

اسانس بهار نارنج

اسانس بهار نارنج از گل‌های نارنج به‌دست می‌آید. برای تولید این اسانس، از گل‌های نارنج با روش‌های مختلفی مانند بخارکشی، خشک کردن و استخراج با مواد شیمیایی به دست می‌آید.

اسانس بهار نارنج دارای بوی شیرین، مطبوع و آرامبخش است و برای استفاده در صنایع عطرسازی، آرایشی و بهداشتی، محصولات غذایی و در داروسازی به کار می‌رود. همچنین، این اسانس به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، ضد اضطراب، ضد استرس، آرامبخش و ضد عفونی کننده نیز در طب سنتی به عنوان یک دارو استفاده می‌شود.

کاربرد اسانس نارنج در صنایع غذایی

اسانس نارنج به دلیل بوی مطبوع و ملایمی که دارد، در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای اسانس نارنج در صنایع غذایی عبارتند از:

  1. طعم دهی: اسانس نارنج به دلیل طعم و بوی مطبوعی که دارد، به عنوان یک عامل طعم دهنده در صنایع غذایی مانند کیک، شیرینی و بیسکوییت استفاده می‌شود.
  2. عطر دهی: اسانس نارنج به عنوان یک عطر دهنده در محصولاتی مانند شکلات، بستنی و استفاده می‌شود.
  3. تهیه نوشیدنی: اسانس نارنج می‌تواند به عنوان یک عامل طعم دهنده و عطر دهنده در تهیه نوشیدنی‌های مختلف مانند کوکتل ها ، شربت‌ها و دمنوش ها استفاده شود.
  4. مربا : مربای بهار نارنج به دلیل عطر و طعم مطلوبی که دارد در خطه شمالی کشور طرفداران زیادی دارد.